Dersin Adı | Reklamcılığa Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MPAZ 250 | Güz/Bahar | 1 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Reklamcılık kavramına ilişkin kuramsal altyapının sağlanması, güncel örnekler ve deneyimler üzerinden reklamın amaçlarının, işlevlerinin, türlerinin ortaya konulması, reklamın pazarlama ve iletişim süreci açısından öneminin aktarılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Reklamcılık alanına ilişkin temel kavram ve ilkeler çerçevesinde iletişim sürecinin nasıl, hangi öğelerle gerçekleştiği, amacına ulaşmayı hedefleyen bir iletişimin kurulması için hangi etmenlerin göz önünde bulundurulması gerektiği ve tasarım metin ilişkisi uygulama ve örnekler doğrultusunda değerlendirilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Bütünleşik pazarlama ve tutundurma karması | Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2017). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat, sf. 13-27. ISBN: 9758375732. |
3 | Reklam kavramı, kullanım alanları ve önemi | Tayfur, G. (2008). Reklamcılık. Nobel Yayın. sf. 3-34. ISBN: 9789755916910. |
4 | Reklamcılık kuramları | Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2017). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat, sf. 90-108. ISBN: 9758375732. Tek, Ö.B. (1999). Pazarlama İlkeleri. Beta Basım Yayım, 8. Baskı, sf. 3-26. ISBN: 9754867375. |
5 | Reklam Türleri | Tayfur, G. (2008). Reklamcılık. Nobel Yayın. sf. 37-42. ISBN: 9789755916910. |
6 | Reklam ortamları | Ahmet Hamdi İslamoğlu & Duygu Fırat, "Stratejik Marka Yönetimi" 3. Baskı (2016), sf. 8-36. ISBN: 6053337898. |
7 | Reklam ve tüketici davranışları | Erdoğan Koç, "Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri", 4. Baskı (2013), sf. 28-44. ISBN: 9753221592. |
8 | Ara sınav | |
9 | Reklam ve yaratıcılık | Kenneth E. Clow & Donald Baack (Çev. Gülay Öztürk), "Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi", 7. Baskı (2016), sf. 122-159. ISBN: 6053203971. |
10 | Reklamcılık üzerine eleştirel bakış | Kenneth E. Clow & Donald Baack (Çev. Gülay Öztürk), "Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi", 7. Baskı (2016), sf. 394-411. ISBN: 6053203971. |
11 | Türkiye’de ve dünyada reklamcılık | Kenneth E. Clow & Donald Baack (Çev. Gülay Öztürk), "Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi", 7. Baskı (2016), sf. 212-241. ISBN: 6053203971. |
12 | Reklam Kampanyası | Kenneth E. Clow & Donald Baack (Çev. Gülay Öztürk), "Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi", 7. Baskı (2016), sf. 242-259. ISBN: 6053203971. |
13 | Proje sunumu | Seçilen konu kapsamında reklam kampanyası yapılacak ve sonuçları sınıfta sunulacak |
14 | Proje sunumu | Seçilen konu kapsamında reklam kampanyası yapılacak ve sonuçları sınıfta sunulacak |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 125 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır. | X | ||||
2 | Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir. | X | ||||
3 | Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | ||||
4 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer. | X | ||||
5 | Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır. | X | ||||
6 | İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar. | X | ||||
8 | Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | |||||
9 | Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir. | X | ||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | X | ||||
12 | Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | X | ||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest