DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Reklamcılığa Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 250
Güz/Bahar
1
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Reklamcılık kavramına ilişkin kuramsal altyapının sağlanması, güncel örnekler ve deneyimler üzerinden reklamın amaçlarının, işlevlerinin, türlerinin ortaya konulması, reklamın pazarlama ve iletişim süreci açısından öneminin aktarılması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Reklamcılığa ilişkin temel kavramları açıklayabilecek
  • Reklamcılıkta tüketiciler, hedef pazarlar ve hedef kitleler arasındaki ilişkiyi ayırt edebilecek
  • Reklam fikri geliştirme konusunda pratik yapabilecek
  • Reklamcılık ile ilgili kuramsal altyapıya sahip olup, güncel uygulamaları eleştirebilecek
  • Reklamcılıkla pazarlama iletişiminin diğer unsurları arasında bağlantı kurabilecek
Ders Tanımı Reklamcılık alanına ilişkin temel kavram ve ilkeler çerçevesinde iletişim sürecinin nasıl, hangi öğelerle gerçekleştiği, amacına ulaşmayı hedefleyen bir iletişimin kurulması için hangi etmenlerin göz önünde bulundurulması gerektiği ve tasarım metin ilişkisi uygulama ve örnekler doğrultusunda değerlendirilecektir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Bütünleşik pazarlama ve tutundurma karması Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2017). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat, sf. 13-27. ISBN: 9758375732.
3 Reklam kavramı, kullanım alanları ve önemi Tayfur, G. (2008). Reklamcılık. Nobel Yayın. sf. 3-34. ISBN: 9789755916910.
4 Reklamcılık kuramları Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2017). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat, sf. 90-108. ISBN: 9758375732. Tek, Ö.B. (1999). Pazarlama İlkeleri. Beta Basım Yayım, 8. Baskı, sf. 3-26. ISBN: 9754867375.
5 Reklam Türleri Tayfur, G. (2008). Reklamcılık. Nobel Yayın. sf. 37-42. ISBN: 9789755916910.
6 Reklam ortamları Ahmet Hamdi İslamoğlu & Duygu Fırat, "Stratejik Marka Yönetimi" 3. Baskı (2016), sf. 8-36. ISBN: 6053337898.
7 Reklam ve tüketici davranışları Erdoğan Koç, "Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri", 4. Baskı (2013), sf. 28-44. ISBN: 9753221592.
8 Ara sınav
9 Reklam ve yaratıcılık Kenneth E. Clow & Donald Baack (Çev. Gülay Öztürk), "Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi", 7. Baskı (2016), sf. 122-159. ISBN: 6053203971.
10 Reklamcılık üzerine eleştirel bakış Kenneth E. Clow & Donald Baack (Çev. Gülay Öztürk), "Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi", 7. Baskı (2016), sf. 394-411. ISBN: 6053203971.
11 Türkiye’de ve dünyada reklamcılık Kenneth E. Clow & Donald Baack (Çev. Gülay Öztürk), "Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi", 7. Baskı (2016), sf. 212-241. ISBN: 6053203971.
12 Reklam Kampanyası Kenneth E. Clow & Donald Baack (Çev. Gülay Öztürk), "Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi", 7. Baskı (2016), sf. 242-259. ISBN: 6053203971.
13 Proje sunumu Seçilen konu kapsamında reklam kampanyası yapılacak ve sonuçları sınıfta sunulacak
14 Proje sunumu Seçilen konu kapsamında reklam kampanyası yapılacak ve sonuçları sınıfta sunulacak
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı
  • Mehmet Özkundakçı (2009). Reklamcılığa Giriş, Hayat Yayınları. ISBN: 6055878122.
  • Filiz Balta Peltekoğlu (2019). Kavram ve Kuramlarıyla Reklam. Beta Basım Yayım. ISBN: 6052423585.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
15
    Toplam
125

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

X
2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

X
3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

X
4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

X
5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

X
6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

X
7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

X
8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

X
12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

X
13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest